22.12.10

Estimats Reis de l'Orient



[Article publicat a EL 9 NOU el 17.12.10]

Segur que a hores d’ara tot deuen ser cartes per respondre i peticions per atendre. És el que té acabar l’any. S’acaba l’exercici, la caixa està buida i en un moment com el que vivim, la manera de regenerar-la no se t’acut ni somiant-hi. Deveu estar rebent més peticions que mai, i ho entenc. La meva és una d’aquestes, perquè en principi no em tocaria.

Fa temps que ho estem passant malament. El nostre és un país petit, que està com ficat en un altre de més gros que ens fa de paraigua, però de cap per avall. Vull dir que en comptes de parar el xàfec, para la mà, o sigui el paraigua, i quan el té ple l’estira per dalt, se l’emporta, el buida i torna per omplir-lo una altra vegada. Així hem anat tirant bastant sempre, i això que un any no vam tenir ni aigua per poder ploure.

A vostès tot els va més bé. Des de petit que me n’he anat fent la idea. Se’ls veu complidors, respecten el calendari i són diligents i educats amb tothom. Darrere tanta capa i tanta túnica a vegades semblaria que amaguen alguna cosa, però amb el balanç que presenten estic disposat a no fer preguntes.

Jo sóc una mica exponent del meu país, no sé si m’explico. El meu país em cau molt bé, però a petita escala també estic immers en un moment de certa desorientació personal i amb pocs recursos com per pagar algú que em redreci. M’autoajudo amb vídeos de riure del YouTube, però és que se m’acaben.

M’agradaria tancar un acord amb vostès. Una opció seria la loteria de dimecres, però tampoc sé fins on poden intervenir. M’aniria bé el 24749. L’altra seria més a llarg termini. Tampoc caldrien cinc temporades. Podríem trobar una cosa per l’any que ve. I tampoc han de ser diners. No parlem ja de 30 milions d’euros, tot i que per aquesta quantitat jo els anuncio on vulguin i dient les mentides que faci falta.

Si no petrodòlars, què tal xecs-gasolina per passar tot el 2011? Vostès ni ho notarien, serien per una causa solidària i a mi em resoldrien un 20% de vida. Més car és el Barça, no?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat