16.4.11

Al 'Hashtag' vivim millor



[Article publicat a EL 9 NOU el 15.04.11]

Com que no vaig gaire bé d’anglès, la primera vegada que vaig sentir trending topic em pensava que era una cursa de camells pel mig del desert amb un tram a peu per fer amb xiruques. La primera vegada que vaig sentir hashtag vaig demanar que m’ho repetissin, perquè em pensava que anava d’eleccions en algun parlament federal alemany.

Ara que ja sé què són i que he contribuït modestament tant a una cosa com a l’altra, situo la qüestió. El hashtag és l’etiqueta que agrupa els missatges de Twitter que escriuen sobre un mateix tema, per veure’ls tots junts. I quan se n’ajunten molts i fan un rècord, es converteixen en un trending topic, que vol dir que lideren un determinat rànquing. Fins i tot el del món. I això pot passar en qüestió d’hores, o fins i tot de minuts.

Per exemple, el cap de setmana passat va ser trending topic mundial l’etiqueta #bcndecideix. Vol dir que cap altre tema a tot el món, i mira que n’hi ha, va generar etiquetades tantes piulades –és a dir, missatges de Twitter– com aquell. Llavors t’emociones per damunt del que seria raonable i et penses que, efectivament, tot el món està pendent i fins i tot eufòric amb la mobilització de la consulta sobiranista de Barcelona, com abans ho havia estat per salvar Cacaolat i, com abans, tot l’Estat ho havia estat per celebrar l’últim disc dels Manel.
I l’endemà, quan tota aquesta injecció de moral ha de deixar el Twitter i entrar en contacte amb la vida de cada dia, resulta que l’estampa és la de tres miserables diputats –ho dic per ser tres, no per ser diputats– reclamant la independència asseguts a terra davant del Parlament, on ni tan sols els han deixat temps per desplegar una tenda de les que es munten en dos segons.

Twitter és un món més feliç. Perquè tot hi passa ràpid i el compromís s’acaba on acaben els 140 caràcters que tens per escriure-hi. I l’hem fet créixer fins a construir-hi un món paral·lel, fàcil i idíl·lic on, reescrivint Martí Pol, tot està per fer i tot és possible... sense que calgui fer massa res. #alguhohaviadedir.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat