11.1.13

Els més rics, els més pobres



[Article publicat a EL 9 NOU l'11.01.13]

M’haurien de llogar de comentarista a Teledeporte. Dilluns, quan a la gala del Pilota d’Or anaven cridant un per un els 11 jugadors de futbol que formen, teòricament, la millor alineació possible del món, em vaig adonar abans que ells que tots 11 eren jugadors de la Lliga espanyola. Després ho van dir a Teledeporte i van estar molt contents. I van afegir-hi, quan els van veure junts, que 6 dels 11 eren espanyols. I que ja era el súmmum, a sobre, que el millor entrenador del món també fos espanyol: Vicente del Bosque.

Amb tot, si en aquell moment hagués estat comentarista de Teledeporte, suposo que a hores d’ara ja m’haurien destituït si els hagués fet el comentari que, afortunadament, em vaig quedar per mi tot sol. Després d’un parell de minuts de consultes per internet, vaig arribar a la conclusió que aquests jugadors, tot junts, tenen un sou anual que ronda els 70 milions d’euros. Allò que abans en dèiem prop de 12.000 milions de pessetes, si algú prefereix escabellar-se d’una altra manera. Si les fonts consultades no van errades, Ronaldo i Messi estan per sobre dels 10 milions d’euros anuals. I Marcelo, el més barat, en costa 2 de llargs cada any al Madrid.

Després, demagògic jo, me’n vaig anar a fer un cop d’ull per la realitat del país on treballen i em vaig indignar amb la indecència colossal que representa la bombolla futbolística i la butlla que, malgrat tot, sembla que tots li dispensem a canvi de les alegries que ens dóna –a alguns més que a altres–.

I tot això mentre, quotidianament, aquest 11 de gala comparteix titulars de diaris amb milions d’aturats, milers de desnonats, centenars d’empreses que continuen tancant cada dia i partits (polítics) que han robat diners destinats a formar gent que no tenia feina. Res a dir amb la denúncia a la immoralitat del que van fer els càrrecs d’Unió. Però si ara toca revisar on tenim el llistó de l’ètica i de la moralitat, potser va essent hora que determinades gales, més que mirar-nos-les, ens les fem mirar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat