És una bona notícia que haguem sabut que l'Estat invertirà més de 4.000 milions en la xarxa de Rodalies de Renfe, i que una mica ens en tocaran a la línia de Vic. No és tan bona notícia saber que el pla d'inversions ens afectarà fins al 2015, que vol dir set anys. No tant perquè no sigui lògic que unes obres com aquestes vulguin temps, sinó perquè em pensava que la xarxa de Rodalies era un dels traspassos pendents més importants que tenia entre mans la Generalitat. Si l'Estat dissenya ara un pla d'inversions no sembla fàcil -tot i que no impossible- que a mig fer se'n concreti el traspàs i la Generalitat rebi la línia, els diners i les obres empantanegades. Què passa si un any després d'acabar-les apareixen forats, filtracions i nyaps? Els pagarà la Generalitat com a titular que n'és? L'Estat com a responsable inicial de les obres?
Per cert, la foto que acompanaya aquestes ratlles és la de la futura estació-intercanviador de Torelló, on es creuaran la línia de Puigcerdà amb la Transversal d'Olot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada