4.11.11

Només som una mil·lèsima



[Article publicat a EL 9 NOU el 04.11.11]

En principi tots tenim la BBC per un mitjà de referència, de rectitud i ponderació informatives i un control extern que en garanteix la seriositat i la independència. Com que m’ho creia vaig entrar en una web que han activat ara que hem estat tan pendents de saber on naixia l’habitant número 7.000 milions del planeta. És divertit perquè hi entres les teves dades de naixement i et diu a l’instant el lloc que ocupaves al món el dia que vas néixer tu. I jo, per exemple, vaig ser el 3.712.372 779, que no està gens malament.

El problema és que tot d’una, la setmana passada, va començar a córrer que l’ONU havia proclamat oficialment que ja havia nascut l’habitant 7.000 milions. Va ser el 31 d’octubre. Vaig voler-ho contrastar directament amb la BBC, però quan hi vaig entrar la data per comprovar-ho em va dir que tot just passàvem a l’habitant 6.997.287.200. I una cosa encara més fulminant: vaig descobrir que podies entrar dates de naixement fins al 31 de desembre d’aquest any, quan segons la BBC al món hi haurà 7.010.105.800 habitants. El número 7.000 milions naixerà, segons aquesta web, el proper 13 de novembre. Ho dic per si hi ha alguna mare pendent d’entrar a quiròfan per aquelles dates. Podrà trucar a l’ONU, o almenys a la BBC, per dir quin fill més ben parit que li ha sortit, i per si volen la foto.

He de reconèixer que d’aquesta gran fal·làcia que s’ha muntat per l’habitant 7.000 milions del planeta, em fascina que la disputa només hagi existit entre tres criatures de les Filipines, Rússia i l’Índia. Té mèrit, tenint en compte que a vegades ens hem trobat amb més candidats barallant-se pel títol de primer català de l’any. I per la part que ens toca, haurà anat bé per assumir que malgrat que ens passem el dia sentint-nos el centre del món, en realitat només en som una mil·lèsima part.

El que sí és veritat és que, amb tanta gent, el planeta pesa més que abans. L’altre dia me’l mirava de lluny i vaig veure que la bola està una mica més avall que temps enrere.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat