No és conya, encara que algú s'ho pensi. Aquestes fotetes d'aquí al costat corresponen a l'aeroport de
Farnborough, al sud de Londres. Està exactament a 27 minuts per carretera de la torre de Londres, per agafar una referència. És l'aeroport que el Pla d'Aeroports, Aeròdroms i Heliports de Catalunya 2007-2012 presenta expressament com a referent a l'hora de descriure com ha de ser el futur aeroport corporatiu-empresarial que s'ha de construir a Catalunya i pel qual, sembla, ara té opcions l'Ajuntament de Balenyà un cop descartat Centelles per acollir-lo.
Aquest dimarts, en una tertúlia a EL 9 TV, ha sortit el tema després que comenci a agafar volada aquesta idea, que algú considera una aixecada de camisa però que, si es pren seriorament, fins i tot impressiona una mica.
No sé fins a quin punt s'ha de fer cas del Pla d'Aeroports de la Generalitat, però si és veritat deixa alguns punts molt clars. El més important, que l'aeroport empresarial no té res a veure amb l'aeròdrom que s'hagi pogut demanar per a Osona, via al·legacions, a través de l''ultima reunió del Consell d'Alcaldes. L'esmentat pla preveu quatre nivells d'instal·lacions aeroportuàries. El primer és el dels grans aeroports comercials: Barcelona, Girona i Reus. El segon l'integren aeroports que ja estan planificats i que corresponen a un àmbit regional (entès en el context nacional català): La Seu d'Urgell-Andorra, Lleida-Alguaire i Terres de l'Ebre, entre Tortosa i Amposta. I en aquesta mateixa categoria hi apareix l'aeroport corporatiu-empresarial, que no té cap ubicació proposada i per al qual el propi pla planteja un procés de lliure concurrència per si hi ha algun municipi (ben connectat amb Barcelona per tren i per carretera) que pugui estar-hi interessat.
Per sota vénen els aeroports esportius i els aeròdroms, començant per exemple pel de Sabadell. Si prenem com a referència, com fa la Generalitat, l'aeroport de Farnborough, estem parlant de 15.000 a 18.000 moviments anuals d'avions, que vol dir 40 operacions diàries en amunt. Tot i que Barcelona no és Londres, tampoc, i per tant les expectatives podrien ser unes altres.
Potser tot plegat quedarà en un no-res si, com ja va passar amb Centelles, per raons funcionals es descarta l'opció de Balenyà. Si no, serà un tema a seguir perquè segur que generarà debat i tornarà a fer aflorar molts greuges pendents que tenim en aquesta comarca. Començant per la línia de tren, evidentment, que posada al costat de l'aeroport de Farnborough fa encara molta més pena que la que pugui fer per ella mateixa, que ja és directament miserable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada