5.3.09

L'aeroport, a Taradell

La foto és de Ferran Jordà, d'Ikarus Globus

A aquesta hora, una mica abans del previst, ja se sap quina proposta d'aeroport corporatiu es presentarà des d'Osona. Als grups comarcals, que ahir vam tenir com cada primer dimecres de mes reunió de la permanent, ja se’ns va presentar. I se’ns va dir, també, que fins ahir mateix no van tenir tota la informació tècnica necessària per avalar la proposta. En resum:
· De les cinc propostes que ha estudiat en Jordi Sala, un enginyer aeronàutic de Centelles que ha treballat sis anys a Airbus, la més sòlida és la que situa l’aeroport en terme de Taradell-Montrodon, entre el tren i la C-17, amb inclinació sud-est nord-oest.
· Les altres quatre propostes són a Gurb (2): una a Sant Julià Sasorba i una altra darrere la nau de Pascual, més o menys. L’altra és a Balenyà, al pla del Moianès, i l’última entre Centelles i Sant Martí de Centelles.
· S’han estudiat cinc emplaçaments i, dins d’aquests, onze possibles pistes, bàsicament en funció de la inclinació. És un detall important perquè l’orientació de la pista marca les maniobres d’enlairament i aterratge i les afectacions que puguin tenir sobre les àrees poblades des de centenars de metres abans i després de l’aeroport. A més, s’hi ha de poder maniobrar (entrar i sortir) en totes dues direccions.

· Se’ns va dir que fins ahir mateix, l’Ajuntament de Taradell no havia rebut tota la informació, tot i que de paraula ja feia dies que sabien -com els altres alcaldes afectats- que eren una de les opcions estudiades. Taradell ha demanat estudiar-s’ho i mirar-s’ho bé abans de decidir si com a ajuntament -que és el que hauria de fer- acaba fent el pas de presentar candidatura.
· El govern comarcal, que ha liderat des del començament aquest procés, reunirà els alcaldes afectats (Taradell i rodalia) per estudiar conjuntament els pros i contres i amb una condició de partida: si no hi ha consens no hi haurà proposta, ni tampoc es treballarà en cap altra de les alternatives.

Aquesta és la crònica d’urgència. A mi, el primer que se’m va acudir comentar és que veig a venir que els globus aerostàtics i l’estampa que acostumen a oferir sobre Vic i comarca perillarien amb l’aeroport, i diria que tinc raó. Tenint en compte que fins i tot l’Exèrcit hi ha hagut de dir la seva i els molts factors que caldrà estudiar detalladament, comença un procés complex i segurament viciat pels errors d’origen. I estic en el que he estat sempre: no em sona que cap programa electoral de cap candidatura de Taradell proposés competir per l’aeroport corporatiu.
De moment, el govern comarcal té el nostre consens per defensar que sense consens això no vagi endavant. I que per tant se’n parli. Sensatament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada