3.2.09

I perquè no en diem Catair?


Es veu que gràcies a l'empresariat català, que s'ha gastat 1 euro en la compra de l'empresa i 100 milions més per ampliar-ne el capital i regenerar-la del seu deute, Spanair passarà a ser catalana i tindrà seu a Barcelona. No sé si dins del nou accionariat, del que no n'han transcendit tots els noms ni públics ni privats, hi acabarem trobant el Consell Comarcal d'Osona amb l'esperança de donar una empenta al projecte a l'aeroport comarcal, amb el benentès que els avions d'Spanair, malgrat tot, no hi cabrien.

La primera cosa que se m'acut és que si realment Spanair és la segona companyia amb més operacions del Prat després de Clickair i ha d'enfortir la marca de l'aeroport barceloní per tot l'Estat, Europa i el món, li podríem canviar el nom, dir-se com allò que és i rebatejar-la com a Catair, per exemple, que vindria a ser l'acrònim de les línies aèrees de Catalunya.

S'ha de dir que, en realitat, Catair ja existeix. És Catair Líneas Aéreas, la societat mercantil que hi ha darrere la marca comercial Clickair, però no es van atrevir a posar-se aquest nom perquè tenien por que Espanya no pugés ningú als seus avions. Suposo que amb Spanair deu passar el mateix.

S'ha de dir, també, que si te'n vas a internet i hi escrius catair.com te'n vas a una web que et convida a volar als Emirats Àrabs. Ja m'agradaria, però tampoc és això. I si te'n vas al google i hi escrius air catalonia, que també queda com més internacional, entres en una web d'aviació, sí, per jugar a volar virtualment. De fet, és la manera com continuarà volant Catalunya i la seva línia aèrea: virtualment, que no sigui dit que som catalans. Per si de cas...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada