[Article publicat a EL 9 NOU el 01.07.11]
Si no fos perquè treballava, aquest dijous m’hauria agradat ser a Toledo per agafar l’AVE fins a Albacete, aprofitant que era l’últim dia. Hauria donat conversa a les 9 persones que l’han agafat de mitjana cada dia i els hauria demanat què els semblava que, gràcies a mi, arribessin a 10. Diria que sortint tots junts per la mateixa porta fins i tot hauríem donat sensació de gent, i Renfe potser es plantejaria mantenir la línia oberta tenint en compte que en un sol viatge hauria aconseguit incrementar un 11% l’ocupació. Amb un gerent que hi anés una mica, vuit persones més i la doblen.
Deu fer cosa de quatre anys vaig agafar un Talgo entre Madrid i Valladolid. És molt maco. Passes per Ávila i veus la seva fabulosa muralla medieval. Però sobretot me’n recordo perquè aquell dia érem dos. I un cop aclarit que havia pujat al tren que tocava, el meu company de viatge es va posar a dormir, perquè anava a Gijón i en tenia per cinc hores llargues.
L’escena d’aquella amplitud de vagó em va impressionar, com em va impressionar l’amplitud del paisatge i veure les obres de l’AVE fins a Valladolid, que s’acabaria posant en marxa en paral·lel al de Barcelona, i al Talgo de Gijón. Amb la diferència que pel preu que pagues per un Madrid-Valladolid, el de Barcelona et deixa a Tarragona havent fet la meitat de temps de viatge. Allà tenen el bitllet al 50%, per entendre’ns.
Les nostres comarques es van equivocar de mapa. Si fóssim a la Meseta tindríem una línia de vuit carrils per banda i un d’especial per al bitllet-aventura, amb retards, avaries i espetecs de catenària en homenatge a l’antic tren de Puigcerdà. Però no. El 2015 sabrem si desdoblen. S’ha de ser positiu i pensar que com més triguin més macos seran els trens que ens hi posaran. Jo diria que seran els AVE d’Albacete, que amb una mica de sort seran tan vells i incòmodes que ja no tindran vergonya de fer circular per enlloc més. Per no perdre el bon costum de continuar, com sempre, 30 anys per darrere del món.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada