22.7.11

Res a la vista



[Article publicat a EL 9 NOU el 22.07.11]

De la pàgina web de l’aeroport de Castelló hi ha dues coses que fan molt riure. La primera és que després d’enumerar-te els equipaments tècnics de la instal·lació desglossats en 14 punts, des de la longitud de la pista fins als aparcaments, al final de tot s’hi afegeix que “a més, hi haurà una torre de control”. Que és tant com dir que tampoc calia, perquè de moment no té res per controlar. La segona és que, precisament per això, dels únics avions de què pot parlar són dels d’una mostra de maquetisme que ni tan sols es va fer a l’aeroport, sinó a Castelló, que queda a uns 30 quilòmetres. I d’allà, 75 fins a València, on hi ha l’aeroport de tota la vida.

Aquest dimarts hi vaig ser, al de Castelló, atret per l’efecte crida que el llavors president de la Diputació, Carlos Fabra, va llançar a finals de març, quan va inaugurar un aeroport “pensat per a les persones”, perquè el que és avions no n’hi pot volar ni un. No tenen els permisos, que no han sol·licitat formalment fins fa tot just 15 dies, i espera’t. Dimarts vam coincidir dues persones: jo, que em feia gràcia entrar-hi a fer un volt, i el vigilant que no deixa passar. Té la caseta a la rotonda on aquest setembre s’ha d’instal·lar una monumental escultura (25 metres per 18) de l’escultor Juan Ripollés, en homenatge al mateix Fabra i que haurà costat més dels 300.000 euros previstos inicialment perquè al maig n’hi van robar un tros del taller per valor de 40.000. És el que té posar-hi coure.

Tot un misteri, aquest aeroport. Una inversió de 150 milions d’euros que s’està promocionant des del febrer de 2010 i que ni tan sols està clar que funcioni l’estiu de 2012. Però això sí: senyalitzat a tot arreu i esponsoritzant equips com el Vila-real o el mateix Castelló, que aquesta setmana ha baixat a Tercera Divisió pels deutes. Davant d’això, que l’escàndol siguin els trajos de l’expresident Camps sembla gairebé ridícul. En canvi, trobo molt encertat el nom de l’aeroport de Castelló a la seva web. Perquè, efectivament, és un “aerocas”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada