9.1.09

Tastet de literatura

Un encàrrec domèstic m'ha portat fins a l'estació d'autobusos de Vic per comprar un parell de targetes multiviatge. M'hi he trobat, en un racó, un expenedor arrebossat del que aparentment semblaven prospectes o tríptics, però al cap de poc m'ha vingut a la memòria del que es tractava: la iniciativa de la Generalitat d'editar primers capítols de llibres per fomentar la lectura entre els usuaris del transport públic.
Veient com estava el moble en qüestió, la iniciativa, almenys a Vic, és un fracàs. I encara més si tenim en compte que l'extracte en qüestió deia a la portada que Tornarem després de festes. De manera que els d'allà hi han passat les festes senceres i ningú no n'ha fet gaire cas.
No sé com deu anar a Barcelona, la iniciativa. Per la part que em toca, reconec que em sentiria incapaç d'agafar el metro amb un llibre a les mans. No em podria concentrar, i em passaria el mateix que quan em repassava els apunts abans d'un examen: moltes vegades no m'assabentava absolutament de res però tenia la necessitat de llegir-ho d'inèrcia només per saber que m'ho havia mirat. El poc que llegeixo ho he de fer disciplinadament, pendent només del llibre i aïllat de qualsevol estímul que no sigui un fons musical que pugui controlar personalment, tant en volum com en repertori.
Per això, i també perquè de fet no havia d'agafar ni cap tren ni cap autobús, me n'he endut un parell d'exemplars i m'ho he llegit a casa, havent sopat. I he conegut a la Juliana, ve-t'ho aquí. No ho tenia pas previst. Llàstima que, a l'estació de Vic, em sembla que massa gent ha deixat passar l'oportunitat de conèixer-la. I això que per la seva fonda hi passa gent de tocar de casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat