11.1.11

Eclipsats



[Article publicat a EL 9 NOU el 7.01.11]

Estic molt d’acord amb un senyor que l’altre dia expressava per ràdio la seva admiració pels científics que pronostiquen al minut, i a anys vista, els eclipsis de sol. Ara ja se sap, per exemple, que el proper serà el 2015 i que a Turquia no es podrà veure perquè els agafarà per l’altra banda. I el 10 de juny de 2021 n’hi ha un de previst a 2/4 d’11 que em faria gràcia seguir des de Groenlàndia. L’eclipsi serà total, però l’experiència compta que no tant, perquè a Groenlàndia viuen dins d’un eclipsi sis mesos cada any. O sigui que arribat el moment tampoc crec que els vingui d’aquí.

M’ha fet gràcia, però, que aquest reconeixement a la ciència natural passés la mateixa setmana que l’Iphone, paradigma de la sofisticació tècnica, era incapaç d’activar un miserable despertador perquè es va despistar amb el canvi d’any. Jo l’havia demanat per Reis, però al final vaig dir que no calia. M’ho han canviat per una cosa que no truca, però t’aixeca del llit a l’hora que vols i també t’avisa dels eclipsis abans que passin. En diuen radiodespertador. Són els reis, els Reis.

En general tinc una gran admiració per la gent de ciència, com diu que eren els Reis, i els fòrums que generen els eclipsis, com per exemple el que demanava si és veritat que perjudica la vista i l’altre que deia que no, perquè “jo he vist el sol en dies molts radiants i no m’afecta”. El dia que se’l miri potser entendrà el matís i el perquè del consell dels entesos. I tres hores després potser trobarà el teclat per comentar-ho.

I malgrat tot també admiro els creadors de l’Iphone, que estan molt per davant del que jo seria capaç de fer. Em baixa l’autoestima quan penso que, amb els anys que tinc i tot el que he arribat a estudiar, si ara mateix m’encarreguessin inventar el telèfon no sabria ni per on començar. I qui diu això diu la tele, o la impremta, o el motor d’explosió. Com a molt –i ho he dit més d’una vegada– potser hauria arribat a inventar la roda. Segur que algú, darrere meu, ja hi hauria afegit la de recanvi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat