7.6.13

'La mare' que el va parir


[Article publicat a EL 9 NOU el 07.06.13]

Si mai em truquen de Sofres per fer l’enquesta d’audiència i extrapolen dades només a partir del meu cas sortiria un perfil preocupant. Admeto que a vegades em ve de gust empassar-me –a petites dosis, perquè també embafa– les tertúlies que munten cada nit a 13TV, coneguda popularment com a tele dels bisbes, on es condensa i se sublima bona part de l’imaginari anticatalà més contundent que corre per Espanya. És una tele que, gràcies a això, s’ha fet popular, més que pel que es mira, pel que se’n parla. I quan aquest dimecres a la tarda va passar l’episodi de Dyango i se’n va parlar, al vespre me la vaig mirar. Brutal.

Per si algú no està al cas, en un programa de tarda de la cadena se’ls va acudir trucar Dyango quan van saber que cantarà al Concert per a la Llibertat del Camp Nou del 29 de juny. Els va reconèixer que, efectivament, hi serà, que hi cantarà perquè ara mateix se sent més català que espanyol i que no és un concert només per la independència, sinó per una cosa prèvia tan o més important, que és poder decidir en una consulta si la volem o no. Però a Espanya, la imatge de Dyango és la de Suspiros de España, i que ara sospiri per Catalunya va fer mal. Van interioritzar el discurs i, a la nit, a la tertúlia, ja van venir a dir que era vell, hortera, que no tenia feina, que anava al concert a buscar bolos per a l’estiu i que, amb 73 anys, cantaria al costat de Paco Ibáñez, que en té 79, “perquè veieu una mica el perfil dels personatges que passaran pel concert”. 

Entre els tertulians hi solen tenir la dona* del ministre Wert, Edurne Uriarte, que és columnista de l’ABC. Dimecres, dins de la tropa, va ser, malgrat tot, la més sensata: “Em preocupa molt més el fons, de tot plegat, perquè el sentiment independentista està creixent cada cop més a Catalunya”. Hi estic d’acord. Tot i que a vegades fa la impressió que la independència se la creuen molt més a Espanya, pel que la temen, que a Catalunya, per la por que ens fa. Per molt que ens en fotem de 13TV.

* Una que hi entén m'ha aclarit avui que l'Edurne Uriarte ja no és la dona d'en Wert.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat