26.6.08

El despropòsit de l'aeroport

Avui, els de l'oposició del Consell Comarcal, hem fet enfadar el president, Miquel Arisa. Primer -i és el punt que explico en aquest post- ho han fet els d'Esquerra, desemmascarant el ridícul que s'ha fet amb el tema de l'aeroport i les presumptes-hipotètiques-fantasmagòriques al·legacions que, avui sí, s'ha demostrat que va firmar Miquel Arisa parlant "des del Consell Comarcal d'Osona" sense que, prèviament, ni un sol dels òrgans de govern n'hagués discutit absolutament res. Té número de registre de sortida 967/2008 i porta data de 18 de febrer.
En Jordi Serra (ERC) li ha demanat explicacions i ell ha comès la relliscada de referir-se a una presumpta resolució de presidència que no existeix. És a dir, no hi cap document amb validesa jurídica que aguanti aquesta sol·licitud. I el que va fer Miquel Arisa va ser firmar com a president comarcal unes al·legacions demanant, entre altres coses, un aeroport de categoria II (el de jets privats, per entendre'ns) a la plana de Vic, per llavors treballar com a alcalde de Centelles -ben legítimament- perquè aquest aeroport anés al seu terme, o si no a Balenyà.
Les al·legacions en qüestió es van donar a conèixer en un Consell d'Alcaldes quan ja s'havien enviat, perquè el termini acabava abans de la reunió.
Jo he recordat que en la comissió permanent del mes de maig ja vaig demanar si el Consell havia donat suport explícitament a aquest aeroport corporatiu, empresarial i d'aerotaxi i se'm va dir que no. Que només s'havia al·legat per demanar una xarxa d'heliports amb un de central a l'Hospital General de Vic i l'opció de col·locar un aeròdrom -que no és l'aeroport empresarial- a la plana. O se'm va enganyar o, simplement, qui em va respondre no tenia gaire idea de què anava el tema.
Avui, després de tornar-ho a sentir tot, em decanto per la segona opció. De fet, les pròpies al·legacions que finalment es van presentar són un contrasentit, perquè en el redactat demanen un aeroport de segona categoria (l'empresarial) i en canvi, en el dibuix, el que es marca és un aeròdrom.
Si jo hagués de resoldre les al·legacions, el primer que demanaria és un aclariment. Altra cosa és que, a aquestes alçades de la pel·lícula, veig força lluny que la posssibilitat d'un aerorport corporatiu sigui una realitat a curt termini. El dubte que tenim ara no és on serà d'aquí a cinc anys el projecte d'aeroport d'Osona, sinó què estarà passant a l'aeroport de Girona: quines companyies, amb quin volum de moviments i amb quines tarifes hi estaran operant?
Dimecres llegia al Diari de Girona que, fa pocs dies, el conseller Josep Huguet s'havia reunit amb el Gremi d'Hostaleria de la Costa Brava per advertir-los que els vols de baix cost a Girona poden veure's afectats de manera sensible per l'increment de preus del carburants. S'incrementaran tarifes, baixaran els passatgers i l'estructura potser acabarà essent sobredimensionada.
Caldrà, un aeroport, a Osona?
De tota manera, i és el que he acabat dient com a conclusió del debat, el tema de l'aeroport ha estat un despropòsit força impressionant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada