No és conya, encara que algú s'ho pensi. Aquestes fotetes d'aquí al costat corresponen a l'aeroport de Farnborough, al sud de Londres. Està exactament a 27 minuts per carretera de la torre de Londres, per agafar una referència. És l'aeroport que el Pla d'Aeroports, Aeròdroms i Heliports de Catalunya 2007-2012 presenta expressament com a referent a l'hora de descriure com ha de ser el futur aeroport corporatiu-empresarial que s'ha de construir a Catalunya i pel qual, sembla, ara té opcions l'Ajuntament de Balenyà un cop descartat Centelles per acollir-lo.Aquest dimarts, en una tertúlia a EL 9 TV, ha sortit el tema després que comenci a agafar volada aquesta idea, que algú considera una aixecada de camisa però que, si es pren seriorament, fins i tot impressiona una mica.
No sé fins a quin punt s'ha de fer cas del Pla d'Aeroports de la Generalitat, però si és veritat deixa alguns punts molt clars. El més important, que l'aeroport empresarial no té res a veure amb l'aeròdrom que s'hagi pogut demanar per a Osona, via al·legacions, a través de l''ultima reunió del Consell d'Alcaldes. L'esmentat pla preveu quatre nivells d'instal·lacions aeroportuàries. El primer és el dels grans aeroports comercials: Barcelona, Girona i Reus. El segon l'integren aeroports que ja estan planificats i que corresponen a un àmbit regional (entès en el context nacional català): La Seu d'Urgell-Andorra, Lleida-Alguaire i Terres de l'Ebre, entre Tortosa i Amposta. I en aquesta mateixa categoria hi apareix l'aeroport corporatiu-empresarial, que no té cap ubicació proposada i per al qual el propi pla planteja un procés de lliure concurrència per si hi ha algun municipi (ben connectat amb Barcelona per tren i per carretera) que pugui estar-hi interessat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada