8.5.08

Jugant a trens

Això d'aquest tren que va marxar de Barcelona per anar fins a Vic i va agafar el trencant de Calella m'ha fet molta gràcia. Suposo que deurien tenir els primers indicis mirant a la dreta i veient tanta aigua per la finestra. I el xòfer devia pensar "al loro, que no anem bé". Llavors m'imagino que deuria recular, mirant que no en vingués cap, i va agafar la via que tocava amb la intenció de dissimular i que no se n'adonés ningú. Vist fredament, tampoc és res excepcional: quantes vegades no hem fet el mateix anant en cotxe, saltant-nos el trencant d'una carretera o una sortida d'autopista. De fet, la primera vegada que jo vaig sortir de Catalunya -i no conduïa jo- va ser un error.
Fa bastant temps que no vaig en tren. I sempre explico que alguna de les vegades que hi havia pujat per anar a Barcelona, de tant que es movia i de tant com (semblava que) corria, em temia que el conductor no s'hagués mort d'infart i ens hagués llançat com un missil directament a Montcada bifurcació. Llavors em van aclarir que era impossible que això passés, perquè el conductor del tren sempre ha d'estar fent força amb el peu per mantenir la màquina en moviment, i un mort no en té. A més, em consolava que el revisor es passava la major part del viatge fent-li companyia. Cosa que no exclou que si el conductor es moria d'infart, ell ho fes del susto.

També em va fer gràcia la primera vegada que vaig anar en avió des de l'aeroport de Girona. Camines per una mena de passadís pel mig de la pista i et fan girar per una banda o altra segons si vas a París, a Londres, a Glasgow o Atenes. Sembla mentida que un canvi d'orientació tan petit en tan sols 20 metres quadrats et pugui acabar portant tan lluny. Un gir fora de temps o trepitjar una línia que no toca pot ser terrible. Per exemple, canviar Liverpool per Gran Canària.

Fa unes quantes setmanes, un amic que la setmana que ve serà notícia em va passar un link que li havien passat. Va de trens, i et permet seguir pràcticament a temps real com es mouen els trens de la xarxa suïssa. Potser és mentida, però no ho crec, i a més és impressionant.

Si aquí en féssim un de la línia de Puigcerdà, encara que fos un mapa animat semblaria una foto. Més que res perquè contínuament en trobaríem de parats per tot arreu, i alguns, com aquest de Calella, que fins i tot sortiria del mapa. Si hi vols anar, és aquesta:
http://www.swisstrains.ch/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bloc anul·lat

El bloc continua derivat a: xevibardolet.wordpress.com xbardolet.blog.cat